Saturday, September 15, 2007

Påtvingat samboskap

Jag har mot min vilja fått några inneboende. Mina nya "sambosar" är ungefär en centimeter långa, snabba och silvriga i färgen, så kallade SILVERFISKAR. Eftersom jag har insektsfobi är detta fruktansvärt obehagligt. Min största skräck är att de ska hitta sig upp i min säng. Jag vägrar dela säng med fiskar. Det är huvudtaget inte ok att de har flyttat in, men upp i min säng tar de sig inte. Över min döda kropp alltså. För silverfiskar gäller ingen uppsägningstid. Det första jag gjorde när jag vaknade var att köpa RADAR, insektsmedel. Det är två varningsmärken på flaskan, vilket jag hoppas betyder att det är extra effektivt och mördarsäkert. För DÖ ska de. Jag känner NOLL barmhärtighet. DÖDA!!! Till min stora glädje märkte jag när jag kom hem idag (efter fika med Em) att det låg en halvt död liten fisk på golvet. Med ett brett leende på läpparna spolade jag ner den i toaletten. Var dock lite besviken över att den inte var helt död. Men, men.. vi får verkligen hoppas att det fungerar. Annars blir det nog jag som flyttar ut.


Överhuvudtaget så bor jag i en svinstia. Delar kök med 13 andra. Jag lovar, det finns inget grisigare kök i Sverige. Hur kan det vara så svårt att torka upp efter sig? Att torka spisen efter användning till exempel. Det blir betydligt fräschare för nästa person som vill laga mat. Jag har i alla fall pratat med några i korridoren om detta svineri och det verkar faktiskt som att alla inte är grisar (!). En kille har nu satt upp en lapp om husmöte imorgon kväll för att diskutera städningen av köket. Mycket bra initiativ! Jag hoppas folk skriver upp sig. En så länge är det bara jag som står på listan över intresserade... Nu ska jag försöka att förtränga grisar och silverfiskar och läsa lite i en ny bok "Punkindustriell hårdrockare med attityd" av Louise Halvardsson. Var nämligen på hennes release-fest igår och sitter nu med en signerad bok i min hand!


6 comments:

Anonymous said...

Fy...visste inte att de såg så äckliga ut! Andreas tipsade om att hårspray funkar bra också...

/Linda

Anonymous said...

Jag har också fått oinbjudna hyresgäster. Bananflugor. Vidriga små djur som inte gör mycket annat än pippar så de ska bli ännu fler vidriga små flugor. Har ordnat en litet pool åt dem i köket. En dödlig sådan. Förhoppningsvis så känner de för att ta sig ett dopp!

Anonymous said...

Hej! Kul att du ganast läser boken, ska bli kul att höra vad du tycker sen! Hoppas det ordnar sig med alla djurena :o/

Anonymous said...

hm köp en liten bur till dem och mata dem med brödsmulor, inte varje dag man frå gratis husdjur ;=)

tack så jättemycket för att du kom på festen. kul å se dig på riktigt!

kram lollo

Anonymous said...

Hoppas verkligen att du lyckas TA DÖD på fisken nu! Efter att ha pratat med folk i lördags har jag fått lära mig att silverfiskar tydligen är något man får RÄKNA MED om man bor i lite äldre lägenhet i sthlm:s området... Så du är i alla fall INTE ENSAM att ha drabbats (om det nu är till någon tröst. Låter kanon att ni ska ha husmöte, hoppas du får någon ordning på grisarna också!
;-)

Anonymous said...

Ho Ho! Tack för idag! Hoppas träningen gick bra! Har du läst boken ännu? Nu ska jag städa! Ps. Jag är partysugen!