Sunday, September 23, 2007

LÅÅÅÅÅNG uppdatering

En hel första vecka på jobbet är avklarad, helgen snart slut och en ny vecka tar sin början. Hade två intervjuer i veckan tillsammans med en kollega plus en chef (cheferna är alltid med). Det var dock jag som höll i de. Det var lite pirrigt. Man känner sig så liten. Vi intervjuade typ högutbildade män i 40-50 års åldern för en tjänst som upphandlare. Det är svårt att inte känna sig i ett visst underläge, men det gick hyfsat. Jag inser hur extremt svårt det faktiskt är att intervjua. Vi försöker dessutom skapa en dialog så att det inte blir ett förhör och det är svårt när man inte är så van. Jag vill gärna följa ett manus, men det går inte när människor är inblandande. Folk är så oförutsägbara. Vissa tar dessutom över hela intervjun, så man får kämpa för att styra tillbaka de i rätt riktning. Det är en utmaning och det är kul! På tisdag ska jag till Gävle på rekryteringsmöte. Vi ska diskutera rekryteringsprojektet och fördela arbetsuppgifter. Annonsen läggs ut den 30 september, så då börjar det hårda arbetet. Arbetsnarkomanen Anx längtar! Jag skulle nog gärna jobba på helgen också.

På tal om helg så jag har försökt vila upp mig den här helgen. Jag såg verkligen fram emot att gå och lägga mig tidigt i fredags och SOVA länge. Tror ni inte någon i korridoren hade bestämt sig för att ha fest då och festa till typ tre, fyra på morgonen?! Såååååå störande. I natt har jag emellertid tagit igen det och sovit fantastiskt bra. Träffade Sx2 (både heter samma sak som börjar S...) igår för en fika och författarstund. Theodor Kallifatides berättade om sin bok "Mödrar och söner". En mycket gullig, intressant och bildad herre! Sedan tränade jag pump på mitt nya träningsställe vid universitetet (har äntligen satt igång igen och det känns underbart) för att avsluta dagen hemma hos E på middag. Idag ska jag träffa en mycket trevlig tjej från mitt fd kundtjänstjobb för skiftnyckelöverlämning och fika. Hon gav nämligen bort sin gamla säng till mig och jag har lånat hennes skiftnyckel för att sätta fast ben på sängen. Funderar på om jag ska gå till Medborgarplatsen. Vädret är himla fint. Men jag är rädd att det kommer att ta hela dagen och jag måste hinna städa.

På tal om städning, så har det blivit ett mycket viktigt inslag i mitt liv sedan jag flyttade till den här sunkiga korridoren. Detta beror delvis, eller snarare helt, på att jag hört att silverfiskar starkt ogillar renlighet. Sedan min noggranna sprayning med mördarmedlet har de lyckligtvis minskat i antal, dock inte försvunnit helt... Har därför ringt Anticimex. Jag ville att de skulle sanera hela rummet, men det menade hon jag pratade med inte var det mest effektiva utan det mest mördarsäkra var ett pulver som de tydligen äter och sedan dör av. Tydligen går de inte heller att få bort helt i det här huset (om värden inte renoverar), så jag får väl acceptera att en del av min vardag de nästkommande fyra månaderna kommer att bli att fortsätta bekämpa silverfiskar (förhoppningsvis i ett mindre antal).

2 comments:

Anonymous said...

Ja Theodor var en rktig man! En riktig filosof! Jag gillade honom starkt! Skönt att man fick den bild man hade "confirmed" äsch vad larvigt jag kan inte snacka idag. jag ska nu städa för imorgon kommer min mamma på besök! Vi hörs kära vän!

Anonymous said...

vad kul det är när man vet vilka de två Essen är (S:en), jag brukar alltid vara så nyfiken annars :o)