Wednesday, August 22, 2007

Regn igen

Nu har det varit öken länge här på bloggen, men nu har äntligen en regnskur fuktat den torra marken igen! Har som ni vet varit ute och flängt lite och inte haft tid att blogga. Har varit i Lund, Malmö, Köpenhamn och Stockholm. Om jag hade hunnit med Göteborg också hade min flängtur blivit helt fulländad. Det har hänt mycket. Jag har bland annat blivit av med en superfin handväska som innehöll hela mitt liv typ (inte så skoj), sett Malmö FF spela fotboll mot Bromma-pojkarna (det trodde ni inte om mig va?!) samt flyttat till den stora staden. Ja, jag bor inte längre i Norrlandsstaden. Har äntligen tagit det "stora" steget och flyttat till den kungliga hufudstaden. Har även skaffat mig ett jobb för en kortare tid, vilket känns otroligt skönt även om det absolut inte är något jag vill jobba med. Från och med 3 september flyttar jag in i ett litet kyffe på 17 kvadrat. Blir en stor omställning med tanke på de 40 kvadratmeter som jag är van vid. Känner dock att mitt sociala liv är lite viktigare än min bostadssituation just nu. Har dessutom tänkt att göra mitt lilla rum till världens mysigaste och finaste. Kommer att ha jättefin utsikt och nära till det mesta.

Nu är det dags för uppehåll, men förhoppningsvis kommer det en till skur inom kort!

9 comments:

Anonymous said...

Äntligen...vad roligt för dig att du flyttat till storstan!!! =) Vad har du fått för jobb då?! Nyfiken..
Själv blir jag nog kvar här på fabriken som det ser ut...dock med lite andra arbetsuppgifter.
Vi hörs! kram M

Anx said...

M: Vi får höras på MSN nån gång här framöver. Har lite svårt att komma åt internet bara... Kul att du fick fortsätta på fabriken. Hoppas du trivs i nya lyan!

Anonymous said...

Vad roligt för dig att du hamnat i Sthlm nu :) Vad är det för jobb?
Jag börjar pluggandet den 3:e september så en veckas ledigt + lite jobb sen är det dags. Är helt slut ikväll efter 10 dagars besök, men det har varit väldigt trevligt!

Anonymous said...

joo...trivs jättebra i nya lgh!! Har också lite svårt med internet än så länge, måste ta tag i det och skaffa.
Ha en skön helg!
kram M

Anonymous said...

Hej, vad kul att du också flyttar till Stockholm! Då har jag någon att umgås med! Nu är jag tillbaka i Sverige. Kommer uppdatera bloggen m lite bilder snart...

Anonymous said...

hallo tjejen!
hur går livet nere i storstan?! hur länge skulle ditt vara? nåt nytt på g?
själv är det fullt upp med att lära sig den nya rollen här på fabriken...svettigt men rätt roligt!
vi hörs!
kram m

Anonymous said...

alltså..det skulle stå "hur länge skulle ditt jobb vara"?
/M

Anonymous said...

hej, hur går det i sthlm? tröttnat på bloggandet? ha det bra. kram

Ankie said...

Jag har tröttnat lite grann på bloggandet, men kommer nog igång igen snart igen. Har bara varit väldigt mycket nu.