Tuesday, July 24, 2007

Oförglömda citat

Som ni alla kanske märkt så tycker jag om att citera diverse, enligt min åsikt, meningsfulla uttryck. Följande är bra och definitivt något jag borde efterleva lite mer...

”Livet är det som händer medan du planerar för annat”

Kommentar till ovanstående citat kommer här nedan. Ett utdrag från min gamla blogg (i brist på fantasi och blogglust får jag hänvisa till gamla inlägg eftersom jag uppenbarligen hade mer av den varan då):

Struktur. Rutin. Planering. SRP. Mitt levnadsmotto. Det är farligt med för mycket SRP. För händer något oväntat blir man helt knas. Jag har en kompis som planerar så mycket att hon till och med planerar en dag då hon inte ska planera något. Hon är värre än mig. Jag är dock inte långt ifrån. Men hon är underbar. Men som sagt det kan vara farligt med för mycket SRP. Man kan missa något roligt. Jag läste i en bok, som jag inte minns namnet på, något i stil med... "livet är det som händer medan du planerar för annat". Kanske något man skulle ta till sig. Annars kanske jag missar hela mitt liv.

Det känns som att jag redan har missat halva mitt liv på grund av mitt tragiska levnadsmotto SRP.

Nedanstående citat är också något jag önskar att jag kunde leva lite mer efter:

”Oro är den ränta vi betalar när vi lånar bekymmer från morgondagen”

~ Hörde igår på P1 av sommarprataren Mia Törnbom.

Ja, varför ständigt denna oro? Oftast helt i onödan.

5 comments:

Anonymous said...

Hhm... nu har jag ju lovat dig att jag skulle kommentera efter nästa inlägg, så bäst att göra det så.. Men jag vet ju aldrig vad jag ska skriva ju! Gillar i alla fall också citaten! :)

Anonymous said...

”Oro är den ränta vi betalar när vi lånar bekymmer från morgondagen”
Den gillade jag! Oro är verkligen helt meningslöst.

Anonymous said...

det är ju den som är livet :o) hahahaha usch.

Anonymous said...

JAAA precis, det är en C eller K..huga!

Anonymous said...

hej!! snart är då fredagen äntligen här...längtar du nåt?! =) Hoppas det blir kul och mysigt!
kram m