Sunday, May 20, 2007

Vita utgångar

I helgen har jag varit ute både fredag och lördag. Nykter. Jag måste medge att jag ser uteställen ur ett helt annat perspektiv med nyktra ögon. Lokalen blir till exempel mycket mer uppmärksammad. Och på stället jag var på i helgen fanns det mycket att lägga märka till. De hade bland annat en rad jättesnygga tavlor med rosa fönster och roliga streck-gubbar som motiv inuti. Skulle man ALDRIG ha tänkt på onykter. Ljudnivån på musiken blir nästan olidlig dock. Något man inte heller tänker på onykter, då vill man snarare att de ska höja. Att föra en konversation skrikande är inte heller lika roligt nykter. Hälften av det samtalspersonen säger hör man inte och man får ont i halsen och blir hes. Som onykter spelar det ingen roll för då lyssnar man ändå inte och halsen känner man märkligt nog inte av alls. Fulla människor blir så otroligt påfrestande när man själv är nykter. Folk spiller öl, trampar en på fötterna, knuffas och stångas (har ingen kontroll alls på sin kropp) och säger knasiga saker... Igår pratade jag med en kille som tydligen var miljonär. Om han drev med mig eller inte var svårt att säga. Men varför går man runt till folk och berättar att man har tre miljoner på banken? Och har mage att påpeka att jag har en egen stil, vilket var smickrande, men att sedan tillägga att jag är snygg fast jag har billiga kläder på mig! Hur orkar man ens bry sig om vad människors kläder kostar! Jag var helt ovetande om att han hade gucci-skjorta och acne-jeans på sig förrän han berättade det.

Trots min nykterhet har det ändå varit trevliga utgångar. Jag saknar dock några drinkar lite grann, men jag laddar inför nästa helg. Om inte annat så slipper jag ju den vidriga bakfyllan och kan träna dubbelpass idag utan problem!

3 comments:

Anonymous said...

Haha vilken konstigt människa! Vad ocharmigt att gå runt och berätta hur mycket pengar man har på banken. Undrar om han har lyckats få något ragg genom det?

Njuter verkligen av solen idag. Det behövdes!

Anonymous said...

Vad var det för ställe som du träffade en sådan "skum typ" på?

Anx said...

Ja du en ny klubb som heter kontra... på tc. Men jag vet inte om det var så mkt att hänga i julgranen precis. Drar typ samma folk som community. Fast musiken är mkt sämre... i alla fall den i lördags.