Tuesday, May 29, 2007

En rosa tanke

Jag känner att det är viktigt att göra en korrigering av ett tidigare inlägg, nämligen det om glassen "girlie". I det inlägget skrev jag bland annat följande:

"Den ser ju typiskt tjejig ut (så som många uppfattar typiskt tjejigt i alla fall), rosa, glittrig, söt och gullig. Kan hur som helst tänka mig att den lockar till sig många kvinnliga köpare. Jag blev ju sugen till exempel! Tragiskt jag vet. Men jag gillar rosa. Jag gillar stjärnor och ja, jag gillar glitter".

Det jag har funderat på är varför jag skrev "tragiskt jag vet". Vad är det som är tragiskt? Jo, att jag gillar rosa, stjärnor och glitter. Något som, enligt mig (och säkerligen många andra), är typiskt tjejigt. Och varför är det tragiskt? Är det tragiskt för att det är typiskt tjejigt? Och varför är typiskt tjejigt tragiskt? Jag nedvärderar i princip färgen rosa genom att skriva att det är tragiskt att gilla rosa. Och om jag nedvärderar rosa, nedvärderar jag inte något som är typiskt tjejigt då? Är inte det fel så säg? Så genom det här inlägget vill jag nu säga att jag INTE tycker att det är tragiskt att gilla rosa.

GO PINK!

9 comments:

Anonymous said...

Kan inte annat än hålla med - go pink!

Ses imorrn!

Anonymous said...

GO GO GO! :)

Anonymous said...

Bill ringde igårkväll och flyttade mig till sjukhuset :(

Anonymous said...

Ja jag får hålla med, vet inte hur saker & ting funkar här eller vart allt har sin plats. Men men. Snart är det SOMMARLOV ett par veckor :)

Anonymous said...

Jörgen haha han skickar spam om sin sida jämt, envis rackare!

Anonymous said...

Ja fy tusan! Vill inte ens tänka tanken :(
Du jobbar och sliter idag?

Anonymous said...

ja att glassa eller inte glassa, DET är frågan ;o)

Anx said...

Anna: Jo, jag jobbar o "sliter" (går inte att slita så mycket på VP... händer inte mkt). Längtar efter min latte, som O är ute o köper nu...

Anonymous said...

Angående bakgrundsbilderna - söker på google :)