Tuesday, March 06, 2007

Som fisken i vattnet

Tänkte bara meddela er alla att jag trivs hur bra som helst här i den stora staden! Jag vill INTE att månaden ska ta slut. Men, men... jag får leva i nu:et nu och njuta så länge det varar. Allt har flytit på så himla bra. Jag väntar bara på den stora smällen (hoppas den aldrig kommer!). Just nu bor jag i en stor etta tillsammans med en annan tjej, bara tjugo minuter från jobbet med tunnelbana och tvärbana. Det går supersmidigt att ta sig dit och hem. Lägenheten ligger dessutom endast 30 meter från tunnelbanestationen och jobbet ligger jättenära tvärbanan. Jag behöver i princip inte röra mig alls :) Detta har dock gett mig lite ångest och jag sitter och kollar upp lämpliga träningsställen, där man kan köpa kort för bara en månad. Lägenheten är så mysig och påminner mig så mycket om min lägenheten där hemma! Den är gammal och söt. Jag känner mig nästan som hemma.

På jobbet har det var lite kaotiskt. Fast bra. Jag har varit helt ensammen på personalavdelningen. Alla är sjuka. Så otur! Men det har gått bra. Folk har varit väldigt snälla och tagit väl hand om mig. Alla är så trevliga. Och det är så fräscha lokaler. I morgon är det Öppet hus. Jag hoppas verkligen tjejen jag ska jobba med är tillbaka då... annars måste jag ENSAM representera personalavdelningen. Och det känner jag mig INTE redo för efter två ynka dagar. Håll tummarna!

Saker jag redan har börjat älska i min tillfälliga bostad:

Tavlan i vänstra, översta hörnet älskade jag från första stund. Måste ha!

2 comments:

Anonymous said...

men har du flyttat redan?! jag hänger inte alls med.. vill veta mer!! skriv snart!!

Anonymous said...

Vilka fina bilder!