Saturday, March 31, 2007

Förändring

Lägenhetsinnehavaren är på väg. Redan i kväll är det sagt att hon ska komma. Detta betyder att jag och E åker ut. Jag mer än E, eftersom lägenhetsinnehavaren är E's kompis. Men jag har hittat ett nytt boende för de få dagar jag har kvar här i den stora staden. En kollega på jobbet ska till Köpenhamn (om jag haft pengar skulle jag ha hängt med - hade varit så underbart), så jag får bo i hans lägenhet. Ett boende med ballkong och jättefin utsikt. Jag längtar nästan tills jag får sitta där på ballkongen och mysa i vårsolen. Först måste det dock städas här. Eftersom E är sjuk så blir det nog mitt förmiddagsprojekt. Har redan varit och lämnat en resväska i nya boendet. Ett mycket trevligt nöje på en fredagskväll, sitta på en tunnelbana i två timmar. Mycket trevligt! Ska emellertid ta igen det ikväll, för ikväll blir det utgång. FET utgång med FET bakissmälla imorgon. Måste ju fira att jag har gjort ett så bra jobb. För det har jag! Två chefer har berömt mig och några medarbetare också. Och de ska ha mig i åtanke ifall det dyker upp nåt annat. Känns bra. Även om det känns hur tråkigt som helst att åka hem till ingenting, så finns det vissa saker jag ser framemot att få återvända till...

... min underbara mysiga lägenhet
... min säng (du är så efterlängtad)
... min musik
... mina pärlor
... min dator
... kläder som jag inte haft med mig
... min promenadsträcka
... att få träffa T, N, J och D plus mams och paps
... att få tvätta i mer än tre timmar (ja... faktiskt)

Jag har en massa pysselprojekt på gång, bland annat fixa fotoalbum, göra smycken, läsa böcker, vara ute i solen (kanske inget pyssel, men ändå).

Trevlig vårhelg!

Kram, kram!

1 comment:

Anonymous said...

Har också en del pyssel som jag tänkte göra. Har gjort ett påsk-ris iallafall...resten får jag se när jag får tid och orken med. nu är det köket som lockar med mat!