Friday, February 23, 2007

Veckans projekt

I veckan har jag bland annat roat mig med att sy en top. Det var lite småknepigt måste jag erkänna och den är lite felsydd på sina ställen. Men det är faktiskt första gången jag syr någonting på år och dar. Jag hade inte ens syslöjd på högstadiet. Jo, i sjuan. Men ett år liksom. Så sist jag sydde någonting var nog i sjuan. Ganska längesen! Problemet med mig är att jag har noll tålamod. Jag ville sy klart den på en kväll. Det tog lite längre tid än så... Och den är inte ens färdig. Det svarta bandet under brösten är inte ditsytt än. Fast det kan jag nog sy för hand för det ska bara vara några stygn i mitten, sedan ska man knyta där bak. Så här blev i alla fall resultatet. Bandet är som sagt inte fastsytt än (förklaring till varför det ligger snett).

5 comments:

Anonymous said...

Vad FIN den blev!!! Det där med bristen på tålamod känner jag igen, när jag ska sy slutar det antingen med att jag i ren frustration sliter sönder klädesplagget eller överlåter ansvaret att fixa det som gick snett och sy färdigt åt någon annan (mamma!)...

Anx said...

emma: en hemlis... jag är likadan! :) Å den är inte lika fin på...

Anonymous said...

Om du vill ha lite mer sy inspiration så kolla in tidningen Creative.. repotage, mönster till kläder som är med i tidningen..har tänkt att försöka använda min symaskin lite mer..

Anonymous said...

vad snygg den var! varifrån fick du mönstret? snygg färg också, passar säkert dig bra! kram!

Anx said...

C: den ska jag kolla in! Tack för tipset!

S: mönstret har jag gjort själv :) efter en liknande sak som jag har.

Kram kram