Thursday, January 25, 2007

Kärlek vid första ögonkastet

Igår kväll kom J nr 2 förbi med sin hund Lidas. Jag är KÄR. Så fort han sprang in genom dörren gjorde mitt hjärta en dubbelvolt. Han lade huvudet i mitt knä och suckade förnöjt. Jag strök honom över den mjuka, lena pälsen och kände mig helt salig. Gosigare och gladare hund får man leta efter. Vi fikade lite. Sedan gick vi på en promenad i den iskalla vinternatten. Tränade lite apport och sprang sida vid sida mot solnedgången (den icke existerande, men ändå). Om jag ändå fått behålla honom... men alla vackra ting har sitt slut, även detta. Fast vi ses snart igen, nästa vecka! Förhoppningsvis är det mindre kallt så vi kan gå en riktigt lång och mysig promenad tillsammans.

5 comments:

Anonymous said...

åååååååååååååååh jag älskar goldens! särskilt gula, de är gudomliga! ser ut som lejon!

Anonymous said...

vem ör det som är så lycklig att de har ett sådant underverk?

Anx said...

En gammal klassis från gymnasiet! :)

Anonymous said...

Åh vill ha en sån! Fast helst en labrador. Men jag skulle nog bli galen på allt hundhår..:S

Anx said...

Cicci: Gissa vad jag har gjort idag? städat bort hår... ;)