Wednesday, January 24, 2007

Operation avfrostning

Idag är det dags för ett länge uppskjutit projekt - att frosta av min frys. Det har inte gjorts på fyra år och behövs garanterat. Jag är inte särskilt sugen på att ta tag i det. Tillfället är dock väldigt lägligt då temperaturen utomhus är cirka 20 minus (fryser häcken av mig). Bara att ställa ut allt på ballkongen. Fortsätter det så här kanske jag kan använda ballkongen som en extra frys. Som ni trogna läsare kanske minns så genomförde jag en liknande operation under hösten, fast då var det kylskåpets lilla frys som fick sig en omgång. Det hade byggts upp ett riktigt stiligt isberg längst upp i kylskåpet. Jag anade det värsta angående frysen, men det ser inte så fasligt isigt ut, eller hur? För att påskynda avfrostningen ska självklart kupévärmen få göra sitt även denna gång (dock på lite längre avstånd än sist - sladden räckte inte till att placera den mitt i frysen).

6 comments:

Anonymous said...

Vilket roligt jobb...=)ett nödvändigt ont!
Visst kan du skicka "turkietlåten" nån dag via msn!? Blev ju riktigt nyfiken på vilken det är...men har en svag aning om vilken det kan vara och om det är den jag tänker på så var den ju riktigt "party"!!!
kram m

Anonymous said...

hihihi... vad du är duktig, tycker frysen såg helt okej ut får man se efterresultat också? :oD många kramar SARA

Anx said...

Men ser du inte isflaken Svinto-sara! ;) Nä, men nåt måste man ju göra om dagarna. M: jag skickar den så fort vi är online samtidigt. Kram!

Anonymous said...

Hallå, så duktig du är!

Jag har ett minne från när jag bodde i korridor och vi står typ hela korridoren och hackar is från frysen med knivar, samtidigt som vi blåser med hårtorkar för att skynda på processen...Inte lika sofistikerat som din motorvärmare!

/Hanna

Anx said...

Hanna: haha... ser det framför mig :D

Anonymous said...

Oh vuxenpoäng!;) Skulle faktiskt också behöva frosta av min frys. Skulle även behöva rensa ur den lite från gamla matlådor som legat fryst alltför länge...:S