Sunday, January 28, 2007

Blandat är gott!

I helgen har jag haft besök av en god vän från den stora staden. Vi har bland annat besökt "Skjortnissarnas paradis" och "Poplandet". Det förstnämnda är precis som det låter SKJORTNISSARNAS paradis. I den gruppen ingår även kavajnissar och män över 30 (vissa även över 40). Det hade känts mer överkomligt om nissarna hade varit i 25-års åldern eller under (ja, jag vet... jag älskar lammkött). Hur som helst, så var det inte, majoriteten av personerna var skjort- eller kavajnissar i 35 plus åldern. Det mest tråkiga var att alla såg likadana ut. Lika likgiltiga och intetsägande. Jag citerar min vän " det bästa med kvällen var att få gå hem". Däremot fick vi vår revansch på lördagen då vi besökta det underbara och älskade "poplandet", där alla oavsett stil och personlighet passar in. Skjortnissar är också välkomna där, även om de tillhör minoriteten. I jämförelse med fredagens span-utbud (som i princip var helt obefintligt) var poplandets utbud BETYDLIGT mycket större och såååååååååå mycket BÄTTRE. Tänk er en godisskål med blandad konfekt, där ingen godis smakar dåligt (ja, kanske några...), så mycket "ögongodis" fick vi skåda!

No comments: