Monday, January 29, 2007

Gnällot gnäller av sig

Helgens bravader (förhållandevis lugna) har satt sina spår i form av en förkylning. En lindrig variant, men ändå. Just nu är mitt liv dubbel-skit. Jag är extremt orkeslös. Att sitta framför datorn är ansträngande. Får ont i ögonen och huvudet. Min nos är tät. Min hals gör ont. Jag har inget existerande liv. Noll meningsfull sysselsättning. Det är lika bra att dra ut mig på åkern igen. Och göra slag i saken den här gången (skjuta alltså). Jag har inget c-vitaminrikt hemma heller. Ja, en rutten kiwi. Kanske måste klämma i mig den. Kan någon handla åt mig så jag slipper? Steka lite vitlök kanske jag ska göra. Det får bli middag. Att vara sjuk ger en rad negativa effekter. Den absolut värsta effekten är att jag inte får träna. Och jag behöver alla lycko-endorfiner (eller vad det nu är) som kommer av träning. Nästvärsta effekten är att människors lust att träffa mig minskar, eftersom de är rädda att bli smittade. Sedan blir ALLT bara så tråkigt och JOBBIGT när man inte är frisk och kry. Jag tycker sååååååååå synd om mig själv. Prosit!

2 comments:

Anonymous said...

måndagar är till för att tycka synd om. imorgon kanske du ser din förkylning som en tillgång! troligt va? hehehe, nej men hoppas du kryar på dig, annars får du väl hålla dig inne och läsa böckerna jag skickar dig!

Anx said...

Tack gullunge :)