Tuesday, December 12, 2006

Halka

Imorse halkade min cykel. Med mig ovanpå. Aj. Tur man är någorlunda vältränad. Har nämligen fått för mig att fall och dylikt tar mindre hårt om man är det. Att kroppen inte är lika skör som om den vore otränad. Jag blev väldigt chockad. Helt plötsligt låg jag bara där. Med cykelstyret intryckandes i bröstkorgen. Stackars cykel. Den tappade sin cykelkorg i fallet. Måste ha tagit hårt. Och stackars mina bröst. Tur jag valde den tjocka jackan imorse. Men jag måste skriva att jag är oerhört stolt över mig själv och min mogna reaktion. Jag började inte storböla och vägrade kliva upp. Näe.. jag tog mig upp på benen på en gång. Och hjälpte cykeln tillbaka till stående ställning. En tår föll dock. Jag kunde inte hejda den. Det var chocken. Kände ingen större smärta faktiskt. Fast nu känner mig lite mör.

2 comments:

Anonymous said...

stackare! ja tänk vad snabbt det går. fast ibland kan jag tycka att det går i slowmotion när man halkar. ont gör det iallafall..:( Testa detta och se om det muntrar upp dig lite: http://gratisgen.se/?ref=50283

Anx said...

Ja, jag behöver lite uppmuntran... har lite ont idag :(