Friday, December 15, 2006

Ytlighet som överskrider sunt förnuft

Igår fick jag äntligen mitt efterlängtade bredband. Nu kan jag surfa dygnet runt. Jag nappade på ett ganska förmånligt erbjudande - jag fick en mobiltelefon på köpet + två avgiftsfria månader. Jag trodde dock att jag skulle få en mobil med lite snyggare design än den jag fick. Jag hade förväntat mig en samsung, men fick en ful och tråkig nokia-telefon. Den passar inte alls min personlighet. När jag tittar på telefonen ser jag en tråkig matematiker framför mig (och där kom mina fördomar fram). Håller ni inte med mig? Har dock försökt göra den lite finare genom att sätta dit mitt hemmagjorda mobilsmycke. Igår var jag helt förstörd (kan delvis ha berott på pms-besvär). Idag är jag inte lika förstörd. Har till och med börjat gilla den. Den är ju stilren om inte annat. Fast inte vacker som samsung-telefonen. Nog om min ytlighet. Mitt största problem just nu är var jag ska placera datorn. Som det ser ut nu står den på golvet i hallen... inte världens bästa plats. Man kan lätt snubbla över den.

No comments: