Sunday, November 12, 2006

Shopping

Häromdagen var jag på stan. Som vanligt åt jag lunch med T nr 2. Börjar bli en mycket trevlig rutin, även om vi är lite missnöjda med lunch-utbudet i den här stan. Vi hittade dock ett ställe med riktigt god sparris-risotto. Lagom stor portion också. Mätt och belåten fortsatte jag dagen med att inhandla lite smått och gott till mig själv. Jag läser nämligen en bok just nu som bland annat handlar om att man måste uppskatta sitt eget värde. Sådan uppskattning kan exempelvis vara att ge små välförtjänta presenter till sig själv. Det tyckte jag lät som en väldigt bra idé och bestämde mig för att ta itu med den uppskattningen på studs! :) Som ni kanske minns (i alla fall mina trogna läsare) så fick jag i somras ett presentkort av en kund på Buketten. Det kortet är nu förbrukat och titta vilka söta lökar jag hittade. Det här söta linnet (eller vad man nu ska kalla det) hittade jag på H&M. Det passar ypperligt till min röda kofta, inte sant? Bildkvalitén blev tyvärr inte den bästa. Har ingen bra förklaring till varför. Notera bakgrunden! Mitt "vackra" påslåkan, som jag fick av snällot C när jag besökte henne i Gävle.


Jag köpte även lite pärltillbehör och dylikt, bland annat denna praktiska pärlförvaring som finns att köpa på Clas Ohlson för ynka 19 kr. Jag köpte inte bara saker till mig själv, eftersom det är farsdag idag har pappa också fått sig en välförtjänt present.

2 comments:

Anonymous said...

åååh vilka snygga bilder du tar!

Anx said...

Tycker du? TACK nu blir jag glad :) men kortet på linnet blev inte super av någon anledning.. ljust å skumt.