Monday, November 13, 2006

Helgens skörd

Som jag skrev tidigare skulle jag pyssla i helgen. Det har jag gjort också. Hela lördagsförmiddagen ägnade jag åt att göra en pärlboll. Det var det mest knepiga jag gjort på länge. Jag är ingen mästare med synålen. Det har mitt finger fått känna på ett antal gånger (aj). Efter ett evigt slit och många svordomar lyckades jag i alla fall få ihop denna lilla boll. Vad jag ska ha den till vet jag inte, men jag hade bestämt mig för att göra en och då kunde inga nålar i världen stoppa mig. Lyckades si sådär. Jag tror inte pärlvävnad är något för mig. Ska nog hålla mig till mina örhängen. De lyckas jag med i alla fall! Eller vad sägs om dessa sötisar? Inte riktigt min stil, men söta måste jag ju säga att de blev. Jag funderar på att göra om min blogg lite grann. Ändra inriktning på den. Att bara skriva om pyssel och pärlor (och eventuellt annat). Vad tror ni om det? Försöker komma på något fyndigt namn bara. Vill att den ska heta "Med passion för pärlor", men då härmar jag en bok som heter "Passion för pärlor" och det är inte särskilt fyndigt. Har ni några förslag?
I helgen har jag även upptäckt knutgömmornas underbara värld. Om ni tittar riktigt noga på örhängena här bredvid så ser ni att längst upp under hänget finns en liten silverplopp, som ser ut som en liten pärla. Det är en knutgömma. Den gömmer till exempel knutar eller klämpärlor på ett ytterst smidigt och snyggt sätt.

6 comments:

Anonymous said...

PearlPassion ?? En pärlberoendes bekännelser? En pärlare på vift?

Anx said...

Sköna förslag, men njae... jag vet inte. Vi får se ;) Jag funderar. Hårt.

Anonymous said...

Gillar örhängena jättemycket! SNYGGT!

Anx said...

Tack Emma! Det värmer...

Anonymous said...

gud vilken konstnär du är! ska du inte öppna butik?

Anx said...

Tack Svinto! Otroligt snällt skrivit. Det värmer mitt hjärta :)