Thursday, November 09, 2006

Back in town (again)

Efter en rätt så intensiv tid i den stora staden är jag nu hemma igen. För första gången på länge saknade jag inte min hemstad när jag var borta. Jag kände inte för att åka tillbaka. Men nu är jag tillbaka och får gilla läget helt enkelt. Under min kortvisit blev jag tvungen att besöka en av mina favoritaffärer i Sthlm, nämligen Pärlshopen (länk finns här bredvid). Och självklart blev jag tvungen att köpa två stycken dyra pärlor (det är rätt dyrt på shopen), men jag gillade de skarpt. Jag har nämligen varit på jakt efter stora gröna pärlor och nu hittade jag äntligen mitt byte. Så här fint blev resultatet.
Idag var jag på biblo och lånade en bok som heter "Skapa med pärlor". Har än så länge bara hunnit ögna igenom den, men det verkar som att jag kan få en hel del inspiration från den. Jag fick bland annat upp ögonen för ett armband, bestående av "glada pärlor" enligt författaren. Glada pärlor... det låter som jag tänkte jag, och har därför bestämt mig för att göra ett glatt armband av diverse glada pärlor som jag har hemma. Glada pärlor = färgglada pärlor. Kan det bli mer Ankie? :) Jag är så pysselsugen och ska ägna hela helgen åt pyssel. Först måste jag dock städa. Städa är ett nödvändigt ont, men något jag definitivt MÅSTE göra. En fest har jag också inplanerad på lördagen. Med bara goda vänner. Kan det blir trevligare än så?

Övriga bilder från Stockholm (endast ett fåtal får vara med här, eftersom de flesta är tagna på människor som inte vill vara offentliga visningsobjekt).

Fika med J, vars händer inte ser ut som korvar. Födelsedagsmiddagen. Visst får man en fruktansvärt bra bild av hur det såg ut? (-not)

2 comments:

Anonymous said...

fina örhängen! har också tänkt börja göra örhängen, men det blir liksom aldrig av...har fastnat på halsband.

Anx said...

Tack :) Jag har nog fastnat på örhängen jag. Tror det är min specialité :)