Thursday, November 16, 2006

Julpyssel

Snart är det jul och jag har redan börjat julpyssla lite smått. Fast främst sitter jag och funderar på vad för slags julpyssel man kan fixa och trixa med i år. Julkort är ju en självklarhet. Jag ska försöka göra riktigt fina i år. Blanda in pärlor och ståltråd i det hela, och glitterpenna kanske. Baka lussebullar och julgodis är en annan självklar julpysselaktivitet. Göra örhängen och halsband att ge bort ytterligare en. Igår påbörjade jag dessutom en ny aktivitet. Jag gjorde stjärnor som man kan klä julgranen med. Kände att jag måste försöka utveckla mina kassa färdigheter i pärlvävnad (stjärnor är definitivt mycket lättare att göra än bollar). Stjärnorna kan man även använda som detaljer i smycken. Jag funderar på att göra ett armband bestående av ihoplänkade stjärnor gjorda av gröna småpärlor.

2 comments:

Anonymous said...

ååååh vad fin!

Anx said...

Tack! :)