Sunday, November 19, 2006

Så här är det

Jag har märkt att antalet läsare har minskat. Jag vet också att jag inte har varit en lika flitig bloggare som tidigare. Det har dock sina förklaringar. För det första har jag inte tillgång till internet hemma. Förut har jag bloggat på jobbet, men nu jobbar jag knappt något längre, så mina möjligheterna att sitta framför en dator har minskat ganska rejält. För det andra har jag känt att jag öppnat mig för mycket och varit lite för personlig på min blogg, vilket har bidragit till att jag haft lite bloggångest. Att jag vill ändra tema på bloggen grundar sig bland annat i just det. För personligt. Nyligen fick jag dock höra att min vilja att ändra tema på bloggen inte är vidare uppskattad. Att jag kommer att tappa en del läsare. Och det vore näst intill katastrofalt med tanke på att jag knappt har några läsare. Vad är då meningen med att blogga kan man ju fråga sig. Men jag tror ändå att jag får någonting ut av det. Jag får skapa något. Läsare eller inte. Och jag VILL skriva om pärlor och pyssel. Det blir ändå ganska personligt i och med att det är en så stor del av mig. Just nu. Och jag kommer att skriva om annat också. Det lovar jag! Så fort ångesten lagt sig.

Detta har jag skapat i helgen. Ett stjärnörhänge för festligare tillfällen. Det är inte riktigt klart. Det behöver en kompanjon, som jag inte påbörjat tillverkningen av ännu. Behöver nämligen lim så att knutgömman verkligen gömmer knuten och inte lossnar. Vad tycker ni om den svarta pärlan? Jag var lite osäker till en början. Örhänget kanske skulle ha varit finare med en större rund silverpärla, men nu har jag bestämt mig för att ha kvar den svarta pärlan. Den passar in. Den skärmar av och den framhäver stjärnan. Igår roade jag mig även med att sätta upp lite tavlor. Efter mycket slit och MÅNGA hål i väggen blev jag till slut riktigt nöjd. Så här blev resultatet:

6 comments:

Anonymous said...

Jäklar, vilket tjusigt örhänge! Kan tänka mig att det faktiskt är rätt snyggt att bara ha ett sånt örhänge, så blir det inte så symmetriskt.

/Hanna O.

Anonymous said...

Bloggångest drabbas nog alla bloggare av. Att man skriver för personligt. Men det löser man genom att ha två bloggar! Eller fler om man känner för det..:) Jag funderar på att ta bort min msnspace-blogg... får se...

Anx said...

Ja Hanna, det har du kanske rätt i! Tål att funderas på :)

Anx said...

Cicci, om du skaffar en ny blogg så måste du ge mig adressen! :) Jag tror inte jag har orken att ha flera.. försökte ju med det ett tag.. men det slutade ju med att jag skrev samma sak i båda. Lite onödigt. Och jag ser inte heller hur det kan bli mindre personligt om jag ska va ärlig.

Anonymous said...

Hej!

Mig har du då inte tappat som läsare! Kanske att jag gått in på bloggen lite mer sällan de senaste veckorna. Men det beror mest på att jag haft en massa annat på gång och inte på vad du skriver!

Det har hänt en massa roliga saker! Jag och Jonas har fått ett FÖRSTAHANDSKONTRAKT i Solna! :) Det är en jättefin 2:a. Helt ofattbart!!!

Imorgon ska jag på min första "riktiga" anställningsintervju! Får berätta sen vad det gäller, men det är verkligen ett jobb som jag vill ha! Och det är en tillsvidareanställning.

Så just nu går jag typ omkring med fjärilar i magen hela tiden! Är jättenervös!

Håll tummarna för mig!

kram

Emma

Anx said...

Emma, vi rings i veckan! Kul för dig! Jag är avis!