Tuesday, November 07, 2006

Början på mitt sociala liv igen?

Jag har blivit social igen. Det började med en Halloween-fest i lördags, som jag först inte tänkte gå på, men till slut tvingade jag mig dit. Det blev en kort kväll, men mycket trevlig. Jag önskar så att jag hade haft kameran med mig, men icke. Jag fick tillfälle att prata med gamla bekanta som jag inte träffat på länge. Och inse att jag faktiskt är en mycket trevlig och omtyckt människa ändå. Jag blev inträngd i ett hörn av ett paket. Ja, ett paket! Festens bästa utklädnad. En riktigt stor julklapp. Mitt sociala liv fortsatte med att jag igår gav mig iväg till Kristianstad på anställningsintervju (vad jag far och flyger). På min väg mötte jag en massa trevliga och öppna människor. En mycket trevlig socialsekreterare från Vetlanda, en gymnasiekille, en projektledare från Afrika och en gullig Kristianstad-brud. Jag har fått tillbaka min positiva människosyn. Och intervjun? Ja, den kändes bra. För första gången sen avslutad utbildning sa min magkänsla någonting positivt. Så nu är det bara att låta den eviga väntan ta vid igen. Suck. Men jag ska tillbringa delar av den väntan i Stockholm hos min barndomsvän L, som fyller år idag. GRATTIS! Idag blir det lunch med L och fika med J och dagen avslutas med födelsedagsmiddag. Det sociala livet fortsätter... :)

5 comments:

Anonymous said...

hej, undrade var du hade tagit vägen. Känner en socialsekreterare som jobbar i vetlanda! hette hon cissi?? ( man vet aldrig, ibland är världen otroligt liten!) Spännande med intervju! Håller tummarna för dig.
Jo. jag tänkte tipsa dig om en bok! började läsa den i förrgår och läste ut den igår. kunde inte lägga ifrån mig den. Superkul! "Underbar & Älskad av alla ( och på jobbet går det också bra)" av martina haag. Gå genast och införskaffa den!:D

Anonymous said...

Kul att intervjun kändes bra, hoppas att det blir en bra fortsättning också! Inträngd i ett hörn av ett paket - det lät spännande! :D

Anx said...

Tack Cicci för boktipset! Nu när jag är arbetssökande (notera: arbetssökande - inte arbetslös) behövs all lektyr som finns som tidsfördriv. Har reserverat massa böcker på biblioteket! Ska kolla upp den du tipsade om.

Anx said...

S: det hoppas jag med! Vi får hålla tummarna! Å går det inte vägen är det inte hela världen. Måste försöka tänka positivt - det ordnar sig till slut! Kram på er!

Anonymous said...

i lööööv maskerads!