Thursday, October 26, 2006

På tal om smycken

Igår kväll blev jag så sugen på att göra ett svart halsband. Har velat ha ett ganska länge, men inte hittat något bra. Då kom jag på att jag köpte ett halsband i Turkiet som inte var så där underbart snyggt, men jag gillade pärlorna. Jag ÄLSKAR svarta pärlor. Jag ville ha ett halsband som inte var så långt, utan ganska diskret, fast ändå fint. Så här blev resultatet (är inte supernöjd, men ganska).

På tal om smycken, här är några av de örhängen som jag har gjort (+ halsbandet som ni redan har sett). Gissa vilka som är mina favoriter? Självklart de stora svarta :) Jag har fortfarande inte släppt min plan på att göra ett halsband av de där knapparna jag köpte för en tid sedan. Men jag behöver som sagt en borr för att lyckas med det projektet. Sedan behöver jag fler knappar också, alternativt svarta, runda och platta pärlor (runda pärlor skulle nog också bli bra, eventuellt). Nu när jag tänker efter skulle det kanske passa med röda pärlor också. Knapparna har ju röda prickar på sig. Ja, det tål att funderas på. Planen är att borra hål på sidorna i knapparna för att sedan länka ihop dem med runda små silverringar. Jag tror det kan bli fint. Knapparna hålls hemliga tills halsbandet är klart. De är för underbara för att visas här ännu. Vem vet, det kanske inte ens blir något halsband. Nu börjar tankarna flyga iväg åt helt andra håll nämligen. Kanske sy fast dem på en väska eller ett klädesplagg. De känner sig nog mer hemma i ett sådant sammanhang, eller vad tror ni?

No comments: