Friday, October 27, 2006

Flower power

När jag fyllde år fick jag en ros av min mor. Den står fortfarande och ser ut ungefär så här. Det tycker jag är rätt otroligt med tanke på att jag fyllde år för två veckor sedan. Något annat som är ännu mer otroligt är att jag har lyckats få min orkidé att blomma ut. Min orkidé fick jag av kloka D när jag fyllde år förra året. Då blommade den jättevackert, vilket den även gör nu. Jag är glad att jag lyckats vårda den så bra. I år har den fler knopp än förra året och jag ser det som ett tecken på att vår vänskap bara blir bättre och bättre. Jag fick nämligen en blomma av en annan vän en gång. Den vissnade på en dag. Samma dag hade vi en dispyt och sedan dess har vi inte umgåtts. Det såg jag verkligen som ett tecken.



Visst är den fin? Min älskade blomma. Kolla in alla knopp. Sju små blommor kommer det att bli! Visst är det trevligt med blommor, reella som bildliga. Titta bara på detta urval av diverse "blommor" som finns i min lägenhet:





Tyg med blommor ovanför sängen, kudde med blomma, tyg med blommor ovanför soffan, kudde med blommor


Blommor ovanför diskbänken, lampa med blommor

2 comments:

Anonymous said...

Åh fina orkidéer! En av mina håller på att dö:( och den andra verkar inte vara så pigg heller. vet inte vad jag ska göra med dem... suck..

Anx said...

Skicka dom till mig ;)