Monday, August 04, 2008

Diverse projekt

Har tänkt återvända till bloggandet. Åtminstone till semestern är slut, dvs två veckor till. Börjar smått komma tillbaka till mitt gamla jag. Idag har jag gjort ett par örhängen! De första på det här året faktiskt. Självklart har de förevigats:

Har även kladdat lite med mina oljefärger. Är dock inte stolt över det jag åstadkommit, så ingen bild tyvärr!

Förutom smyckestillverkningen och oljemålandet ska jag även återgå till mina husmoderliga sysslor. Ska baka bullar och bröd i veckan! Dessutom ska all mat tillagas i eget kök hela veckan (utom en lunch).
Veckans mat för er som behöver matinspiration:
Måndag: sommartallrik: halloumi (je t'aime!) med lins- och bönsallad.
Tisdag: korv och stuvade makaroner (ja, jag vet... inte riktigt i enlighet med min smak, men jag blev tvungen att kompromissa lite med Mr J)
Onsdag: Sej med grönsaker
Torsdag: Linser med grönsaker
Fredag: Morotsoppa med räkor (supergod!!)

Då jag av någon anledning har gått upp enormt mycket i vikt är ett stort projekt för hösten (påbörjades idag) att återgå till min normala kroppsvolym. Mitt intensiva tränande ska påbörjas igen. 3-4 pass i veckan är ett minimikrav. Sedan ska min cykel skickas ner, så jag får tillbaka min dagliga dos av cyklande. Har saknat dig så vännen och vår gemensamma kamp i uppförsbackarna! Vi ses snart!
Ytterligare småprojekt som är på gång är:
  • Besök hos tandläkaren (jippi!)
  • Fotvård
  • Ansiktsbehandling tillsammans med J's mor (presentkort från i julas)
  • Återgå till mitt blodgivande (ska göra ett besök hos Kungstappen imorgon).
  • Bli lika bra på att ta hand om mina orkidéer som för två år sedan. Ja, nu har de utökat i antal. Från en till fyra! Varav två blommar för tillfället. Ytterligare en är förhoppningsvis på gång. Jag ska kämpa för den!
Det är mycket som ska återgå till det normala igen. Känns bra! Behövs lite stabilitet efter ett händelserikt år.

4 comments:

Anonymous said...

Välkommen tillbaka!:)

Anonymous said...

Kul att du börjat blogga igen! Kämpar också med att återgå till vanligt omfång :oD (kul du uttryckte det)

Anonymous said...

Fina örhängen förresten!

Anx said...

Tack snälla!