Thursday, October 11, 2007

Trubbel i paradiset

Om allt går som planerat så kommer jag att flytta den 22 oktober. Har fått tag på en liten etta på söder, som jag får hyra i andra hand fram till 1 juni (eventuellt maj, men troligtvis juni). Kruxet är att rummet jag hyr nu har jag två månaders uppsägningstid på. Har hittat en kille som vill hyra i två månader, men eftersom jag hyr i andra hand så har jag inte befogenhet att bestämma att han får flytta in. Hon jag hyr av är i New York. Hennes brorsa, som skulle vara min "kontaktperson" här är också i New York, fast han kommer hem på måndag. Hon vill att han ska godkänna personen först, vilket är fullt förståeligt. Jag hoppas bara att personen blir godkänd alternativt att vi hittar någon annan för jag har inte lust att betala dubbla hyror. Kommer att bli ruinerad i sådana fall... *extremt orolig* Nä, nu måste jag fara och träna (lugna nerverna lite). Föresten, om ni vet någon som behöver ett rum i tre månader from 1 november (helst tidigare) så säg till!

2 comments:

Anonymous said...

det ordnar sig nog! det svåraste msåte ha varit att hitta nån som vill hyra i två månader tänker jag! och den biten har du ju redan klarat av! Har du träffat snubben då? Isf är det säkert inte så mycket att oroa sig för! Ses imorgon, nåt speciellt jag ska ta med/tänka på? Kram!

Anonymous said...

Va skoj att du fått tag i en liten lgh!! Själv trivs jag hur bra som helst i min lya, så mysigt att få fixa och dona!
Ha en underbar födelsedag idag! kram M