Tuesday, October 09, 2007

Business-ankan

I helgen hade jag besök från norr. Helgen kan sammanfattas enligt följande: intensiva samtal, shopping och god mat. Det blev mycket shopping! Besökte IKEA och mina gamla "hemtrakter" i förortsghettot. Shoppingutbudet i ghettot är emellertid fruktansvärt bra. Jag köpte bland annat en kappa, så att jag ska känna mig lite mer mogen och "business-aktig" (skulle ha tagit ett kort på den så att ni fick se om jag hade min lilla älsklingskamera kvar, men blev ju som sagt bestulen i augusti). Den behövs också praktiskt sätt för nu är det svinkallt ute! Blåste isvindar i morse. Blev dock lite varmare under dagen när jag och en chef, som jag samarbetar med, traskade iväg och köpte en supergod latte. Det är rätt skoj för han är lika gammal som mig och det är hans första rekrytering med. Detta innebär att vi tillsammans blir ett extra ambitiöst och superbra team. Så ambitiösa att vi till och med bestämt att annonsera igen. Vi är inte nöjda med de ansökningar som vi fått in, så idag och imorgon är det annonsering som gäller samt ytterligare tre veckor av inkommande ansökningar... Förhoppningsvis bra ansökningar denna gång. Det värsta är att vi redan kallat fyra personer på intervju och att dessa kommer att få vänta fyra till fem veckor på besked... Känns inte riktigt schysst, men samtidigt så är det ju statligt (= SEG och noggrann process).

3 comments:

Anonymous said...

Låter som det händer en hel del i ditt liv. Ska bli jätteskoj imorgon!

Anonymous said...

Hur har det gått med silverfisken?

Anx said...

Svinto: silverfiskarna har minskat i antal, men jag såg en förra veckan...

Jo, det händer en del just nu :S