Tuesday, April 17, 2007

Muppen

Jag har övernattat i ett speciellt litet kollektiv i den stora staden. Kollektivet består nämligen, förutom min kära vän E, utav en mupp. Muppen är den specielle i sammanhanget. Muppen kan beskrivas som en besserwisser i slutet av sina fyrtio. Det är lite "Rain man" över honom och lite "Umeå universitet-professor". Han älskar språk och yngre kvinnor, men inte på ett perverst sätt, utan snarare på ett omtänksamt och lite överbeskyddande sätt (smått patriarkisk). Muppen gillar att köra mc och vill gärna skjutsa. Igår fick jag till exempel åka en sväng på mc'n, vilket var mycket uppskattat (det var hur kul som helst!). På kvällen var vi, inte muppen dock (fast han hade nog gärna velat) på en invigning av kampanjen "Rent mjöl i påsen" (om rättvisare handel) som UBV och FIAN ordnade. Det var intressant. Blev dock mycket prat på spanska, vilket jag inte förstod så mycket av tyvärr. Förstod inte mycket alls faktiskt, eftersom jag inte är så insatt i organisationerna UBV och FIAN heller. Men jag har ju i alla fall fått lite mer koll än innan! På tal om muppen, så skriver jag inte om honom på grund av starkt ogillande (det vore ju bara för taskigt) utan snarare för att jag faktiskt tycker ganska bra om honom. Trots att han är en mupp. Jag tror nästan att han är min nya idol. Min nya mupp-idol.

5 comments:

Anonymous said...

Jag förutsätter att du sätter upp en idolbild snarast. Kom ihåg vad min vän igår sa: Muppar är alltid snälla/En annan mupp på E

Anonymous said...

Hello, hur var Sthlm annars då? Hoppas ni hade det trevligt!

Anonymous said...

Muppar är vi väl allihopa. Egentligen.

Anx said...

Sara: jodå, Sthlm var trevligt. Som alltid :) Synd att vi aldrig hann träffas! Åt dock lunch med Idun igår. Sushi! Har blivit en riktig sushi-fantast. Kram

Anonymous said...

Aha, perfekt. Låter trevligt! Vi får se till att ses nästa gång du kommer...eller om jag någon gång får tummen ur och tar mig till umeå...