Thursday, April 26, 2007

Girlie girlie

Köpte min första GB-glass idag. Tänkte att det var dags nu när värmen sakta men säkert kommer smygandes. Har varit sugen på denna glass sedan jag såg den på grisbloggen. God? Nja, ätbar. Inte super. Fast helt ok. Lite för söt. Dock mycket fin design. Snygg! Och gullig! Den väcker onekligen tankar i alla fall. Jag kan inte annat än hålla med modegrisen: varför heter den girlie? Är den av honkön eller riktar den sig helt enkelt bara mot tjejer? Den ser ju typiskt tjejig ut (så som många uppfattar typiskt tjejigt i alla fall), rosa, glittrig, söt och gullig. Kan hur som helst tänka mig att den lockar till sig många kvinnliga köpare. Jag blev ju sugen till exempel! Tragiskt jag vet. Men jag gillar rosa. Jag gillar stjärnor och ja, jag gillar glitter. Tyvärr överväger inte smaken dess utseende, så ledsen girlie, nästa gång väljer jag nog en dajmstrut!

5 comments:

Anonymous said...

Nej men hejsan :) Där ser man, jo jag har fastnat i bloggträsket med. Vaknade nyss och njuter redan av ledigheten...fast det ska stortvättas snart visserligen, hej och hå! Mycket folk på bstn idag?

Anx said...

Halloj! Kul att du hittade hit :) Nja.. det är ganska dött på bussis.. lite trist.. fast lite skönt också :)

Anonymous said...

Det är väl jättehärligt att du gillar glitter å rosa och inte alls tragiskt!

Anonymous said...

Men att den heter Girlie kan man ju undra över..!

Anx said...

Tack E! :)