Wednesday, March 14, 2007

Happy Sunny Day

Idag har jag haft en bra dag på jobbet. Jag har bland annat kontaktat arbetsförmedlingen för att få hjälp med att leta reda på duktiga VVS-ingenjörer (de är rätt svåra att hitta om man säger så). Det kändes så konstigt att kontakta arbetsförmedlingen som arbetsgivare! En inre lycka spred sig i min kropp :) (bäst att njuta så länge det varar...) Fick lite olika förslag som jag ska presentera för en av cheferna. I morgon ska jag fortsätta "researcha" lite, bland annat kontakta en teknisk högskola i Katrineholm, kolla upp lite olika jobbsajter, bemanningsföretag osv. Det ska bli kul och jag känner mig megapeppad! Idag har jag också lärt mig mer kring direktupphandling av utbildning. Jag har känt mig så duktig idag, så jag belönade mig själv med en riktigt god och nyttig middag. Kycklingsallad med bulgur, körsbärstomater, gurka, rucolasallad och fetaost... mums! Som efterrätt åt jag lite choklad (godisoman som jag är) och i och med det dog mitt försök att vara nyttig...

Det blev lite sallad över till matlåda imorgon. För första gången sedan jag började kanske min matlåda når upp till samma nyttighetsnivå som vissa av mina kollegors. Många är VÄLDIGT nyttiga och det är flera stycken som håller på med någon slags GI-diet (typ protein-diet verkar det som). Oj, vad jag blir "mobbad" för min dialekt (på tal om ingenting)... folk retas... men jag tycker det är ganska kul. Det påminner mig om England. Då höll alla på att skämta om min "svengelska". Tydligen så uttalar vi norrlänningar "27" på ett mycket roligt sätt och betonar ord väldigt annorlunda. Hur som helst så har jag fått höra att det låter rart, charmigt och gulligt... jooo men visst! ;)

3 comments:

Anonymous said...

åh du är så duktig!

Anonymous said...

Ciao ciao
Du verkar trivas bra i Stockholm-kul!
Blev lite ställd när jag såg att en Tora hade skrivit på din blogg. Tänkte, hm..det måste vara nåt fel här. Men du har alltså en till Torakompis :-)

Kram från ett soligt Umeå
Tora A

Anx said...

Kram på er!