Monday, February 05, 2007

Boktips och Lidas

Jag läser en jättebra bok just nu, som heter "Låta sig hända" av Lotta Lundberg. Det är en av böckerna som jag köpte när jag hade min ganska trevliga dag i byhålan tillsammans med skruttbilen och J nr 1. Boken kostade för övrigt två spänn. Tala om kap. Den handlar i alla fall, i superkorthet, om en lärarinna och hennes kvinnliga student som inleder ett passionerat förhållande. Mycket fint skriven. Många fina metaforer och poetiska skildringar. Jag ÄLSKAR metaforer. Tänkte jag skulle läsa klart den innan jag börjar med högen jag fick från Sariz.

På onsdag får jag träffa Lidas igen. Hoppas, hoppas att det inte är så kallt ute då, så vi kan gå på den där efterlängtade promenaden och träna apport. Kylan är nog inget problem för Lidas, han har ju päls. Det har dessvärre inte jag... Kortet här bredvid är taget just innan han "stegrar sig" och lägger tassarna i mitt knä. Jag tycker han ser sååååå rolig ut på kortet.

2 comments:

Anonymous said...

söthunden!

Anonymous said...

Det där är ju jag. Säger Lidde här bredvid =)