Wednesday, December 06, 2006

En trevlig dag

Igår bar det iväg till en by utanför staden. I en skrutt-bil som ylade över min inte allt för varsamma hantering av kopplingen och växlarna. Den ville inte riktigt gå igång på de första försöken. Men när vi hade lärt känna varandra lite bättre var den med på noterna (dock lite motvilligt ibland). Jag och min goda vän, som vågade följa med i skrutt-bilen (trots att hon kunde riskera livet), brummade oss igenom skog och mark för att äntligen nå vårt mål, den lilla kommunen. Stadsbrudarna skulle göra byhålan osäker :) Det tog fem minuter att gå igenom "centrum". Det var fint trots att det regnade. Vi avslutade vår byavandring i en secondhand-affär, där vi faktiskt fyndade en del OCH blev bjudna på fika av vimsiga tanter. De var jättegulliga. Jag köpte två böcker för 12 kr och ett par svarta klips-örhängen (heter det så) för 3 kr, som jag gjort om till hål-i-öronen-örhängen. Jättesnygga blev de! Eller vad tycker ni?
På vägen hem var både bilen och jag på ett underbart humör och vi flög fram längs vägen. Innan det var dags för hemfärd stannade vi på stormarknaden och jag blev tvungen att köpa ett par gigantiska stjärnörhängen, fast det är emot mina principer att köpa örhängen (om jag inte har tänkt att göra om de på något sätt). Har dock saknat ett par som jag köpte i England och som jag tappade i fyllan och villan. De var underbara. Lagom stora. De här är lite för stora och inte heller i silver. Men de duger.

2 comments:

Anonymous said...

Låter som du hade en riktigt bra dag i går! :) Kommer kanske upp till Umeå och följer med på bilturer i vår. Fick ett tråkigt samtal igår, det blev inget jobb för mig i Strängnäs! :(

Sen blev jag typ livrädd när jag läste ditt sms på kvällen, men som tur var slutade det ju bra med TOMTEN! Tur det! Funderar på att skicka sms:et vidare, men jag är rädd att jag skrämmer livet på folk då, så vet inte om jag vågar!

Anx said...

Ja du... jag känner mega-empati med dig! Jag vet hur det känns. Det är FÖR djävligt. Men det kommer fler tåg. Jag LOVAR!

Ja, visst blir man rädd? Jag höll på att dö när jag fick det där sms:et.