Saturday, October 21, 2006

Gamm-söt-cykeln

Jag och gamm-cykeln kommer mycket bättre överens nu. Den bråkar mindre och jag har faktiskt börjat tycka om den. Nästan lika mycket som min röda (som förresten fortfarande är trasig). Häromdagen pratade vi på jobbet om cykellysen. Då kom jag på att gamm-cykeln inte har något lyse, varken fram eller bak, och inte heller några reflexer. Därför har jag nu införskaffat både lyse, reflexer plus en bonuspresent till cykeln, nämligen en cykelkorg! Så nu borde den vara glad. Reflexerna har jag dock inte lyckats få fast än, man måste skruva och hålla på. Den uppgiften överlämnar jag till någon tekniskt kunnig (även fast det sägs att det inte är så svårt).

Före- och efterbild:

Visst är den en sötis?

Tack M! Nu slapp jag bli cykel-lös! Kramen

Parentes: Bilderna är inte tagna idag. De är tagna innan det otrevliga vädret kom, då det var soligt och vackert. Nu är det bara snöblandat slask. Urga.

1 comment:

Anonymous said...

Oj vad glad din cykel måste vara. Min är INTE glad. Den får stå ute i alla sorters väder, har en trasig sadel som är lagad med brun ful tejp, lyset fram o bak är sönderslaget och handbromsen är kaputt. Den skulle verkligen behöva en service. Kanske en "Pimp My Bike"??!?!:)