Tuesday, September 19, 2006

I'm an eating-machine

När jag bodde i England fick jag smeknamnet eating-machine. Jag åt nämligen konstant. En orsak var nog att jag arbetade på en restaurang. Jag hade en väldigt billig matkassa på den tiden. Numera kan jag också förvandlas till en eating-machine. Fast idag arbetar jag inte på en restaurang (är en tragisk arbetslös akademiker som arbetar extra). Hur som helst, det jag sitter och funderar på, är varför jag har ett sådant enormt matbehov. Har kommit på diverse förklaringar:

1. Jag är uttråkad.
2. Jag tröstäter.
3. Jag tränar och behöver energipåfyllning.
4. Jag har tänjt ut min magsäck.
5. Jag har snabb ämnesomsättning.

Trean går bort för jag har ätit lika mycket, om inte mer, de här veckorna jag har haft träningsuppehåll. Förklaring ett, två, fyra och fem är nog mer rimliga förklaringar. Uttråkad är jag. Till max. Jag mår bättre när jag har ätit så ja, tröstäter kan nog stämma. Min magsäck måste vara uttänjd med tanke på allt jag stoppar i mig. Snabb ämnesomsättning.. vet inte.. men jag tror det. Blir snabbt hungrig efter jag har ätit. Det är väl tecken på snabb ämnesomsättning? Och JA, jag äter mat med långsamma kolhydrater. Jag är jättenoga med min mat. Oftast i alla fall. Det finns dock tillfällen då jag inte har speciellt stor aptit. Och det är när jag är nervös. Då kan jag inte äta alls.

Just nu är jag otroligt sugen på min lunchlåda.

No comments: