Sunday, September 24, 2006

Grannsämja

Jag har fått nya grannar. De verkar jättegoa och trevliga, men ni anar inte hur mycket jag saknar "min" gamla farbror som bodde under mig tidigare. Då var det tyst, lugnt och behagligt i huset. Och det kändes tryggt. Nu blir min cykel påkörd, det spelas hög musik sent på kvällarna, det spikas, borras och möbleras om SENT, det pratas och lyssnas på tv på hög volym och det är fullbokat i tvättstugan. Jag blir så störd. Nu är jag kanske lite originell på det sättet att jag behöver mycket sömn och gärna går och lägger mig klockan 22 varje kväll. Men efter tio (elva på helgen) ska man väl ändå kunna vara tyst? Tydligen inte. I går kväll ville jag bara gå ner och skrika: "Stäng av skiten och håll käft!" Men det går ju bara inte, då får jag fiender för livet. Tyvärr verkar det som att min säng är placerad precis ovanför deras stereo. Tack vare deras musikspelande och eviga spikande somnade jag inte över huvudtaget. Idag har jag ont i huvudet, ont i kroppen och känner mig allmänt hängig. Tack för det!

2 comments:

Anonymous said...

usch det verkar jobbigt... lika bra och säga till direkt tycker jag

Anx said...

Ja.. fast det kan ju lätt bli dålig stämning då.. och jag vet inte om jag är så sugen på det. Men vi får väl se.. ibland är det dock riktigt tyst där, som igår kväll.. men då var de nog inte hemma heller :)