Sunday, September 07, 2008

Lördagsmys

Gårdagens mys inleddes med en pinsam händelse i affären. Vi var på väg in i butiken för att göra vår veckovisa storhandling inför veckan. Jag gick före in och Mr J hämtade en vagn. I händerna bar jag två systemetpåsar med pantflaskor. Vände mig om, såg kundvagnen och lade ner mina påsar i den. Blev lite förvånad när jag såg att där redan låg en påse från presstop och insåg att någon måste ha glömt sin påse i vagnen. Jag mumlade något om det och tittade upp på den person som jag trodde var Mr J, men istället såg jag en lite smått förvånad långhårig herre titta på mig. Sedan sa han "du ska nog till den vagnen" och pekade bakom sig. Och där kom Mr J med kundvagnen. Jag bad smått generad om ursäkt och plockade upp mina systemetpåsar... Herren med vagnen skrattade dock bara, så det var ju ingen större fara skedd.

Det var som vanligt kaos i matbutiken, som alltid på helgen, eller kanske varje dag... Efter mycket kamp och trängsel betalade vi för våra varor och gick vidare till videobutiken. Som vanligt kostade maten hiskeligt mycket. Vi kommer alltid upp i 500-600 kr för en veckas mat, är det rimligt pris??? Hur som helst, eftersom Mr J var trött i armarna (pga alla matkassar) gick besöket i videobutiken relativt snabbt. Jag fick min vilja igenom och det blev "Flyga drake". Bättre film var det länge sedan jag såg. Ni som inte har sett den, se den!! DJUPT rörande. Jag grät nästan hela filmen.

Till middagsmat blev det tortillalasagne (typ tacolasagne). Mycket gott! Se bild nedan. Det är tortilla bröd varvade med kycklingröra innehållande svamp, paprika, lök, tacokrydda, mjöl, mjölk, tacosås och kyckling (såklart). Till kvällsfika blev det kaffe från den nya Mocca mastern tillsammans med syndiga, men otroligt goda kladdchokladmuffins.

Som botgöring har vi idag gått en promenad samt ätit relativt nyttig mat till middag, spenatsoppa med ägg.

2 comments:

Anonymous said...

Ja den filmen är väldigt bra! Jag läste boken först. Läs hans andra bok, den var väldigt bra.

Anonymous said...

Vad mysigt ni har det! Kram!