Monday, August 11, 2008

Tråkig sysselsättning

Jag är ledig, men det känns som att det enda jag gör är att laga mat, diska och städa. Tvätta håller jag på med just nu. Eftersom Mr J jobbar så har jag tagit på mig tvätten plus att laga mat varje dag. Han diskar i för sig så det är ok. Jag stökar hellre ner än diskar rent. På tal om stök. Det är helt otroligt hur dammigt det blir på en vecka. Och eftersom jag är lite överkänslig för allt möjligt så vill jag städa minst en gång i veckan. Det innebär att nästan varenda söndag tillbringar vi halva dagen åt städning. Slöseri med tid, men nödvändigt. Då och då tänker jag tillbaka på det citat jag läste hemma hos en annan Mr J, nämligen "A tidy house is a sign of a wasted life" och får ångest. Men sedan jag stiftade bekantskap med Herr Silverfisk vill jag hålla rent. Vad gäller Herr Silverfisk så har han inte besökt mig i mitt nya boende. Och Mr J har varken sett till honom eller några avkommor den tid som han har bott här. Rädslan av att stöta på honom finns dock kvar...

No comments: