Friday, August 15, 2008

Lite allmänt trams

Det här kommer nog att chockera många därute, men jag LÄNGTAR tills jag börjar jobba. Nu är det bara 3 dagar kvar. 3,5 om man räknar med idag. I förberedande syfte har jag redan börjat gå upp 6.30 för att omställningen inte ska bli alltför jobbig till veckan. Dessa tidiga, lediga mornar ägnar jag åt att läsa igenom alla delar i DN. Börjar känna mig riktigt insatt i Georgien-Ryssland-konflikten samt OS (!). Brottningsskandalen vet jag inte vad jag ska tycka om... mer än att jag tyckte det var otroligt pinsamt när jag såg reprisen på tv igår. Att titta på en brottningsmatch måste ju vara det absolut tråkigaste som finns, men igår väcktes min uppmärksamhet inför sporten en aning.

Efter att ha läst klart tidningen idag bestämde jag mig för att lyssna lite på sommarpratarna i P1 (på webben). Just nu lyssnar jag på Annika Norling i "Hello Saferide" eller kanske mer känd som medlem i "Säkert". Jag föredrar dock "Hello Saferide". Jag hade inga större förväntningar, men hittills tycker jag hon är riktigt underhållande. Blev träffad då hon spelade "La Isla Bonita" med Madonna och hänvisade till barndomen och att barn gillar glada melodier som man kan tralla till. Jag älskade Madonna när jag var 10 år. Det här med att gilla glada melodier som man kan tralla till verkar då inte ha vuxit ifrån mig. Jag är fortfarande ett stort fan av glada, lättsamma melodier. Tycker bland annat att Hello Saferide har en väldigt glad och trallig melodi som heter "My best friend".

14.30 ska jag träffa Mr J för en shoppingtur. Snällot har lovat mig ett par jeans. Får se om vi hittar några. Imorgon ska vi hem till min barndomsvän och Mr J's kompis (ja, de är ett par och bland annat tack vare mig...) på middag. Jag ska baka en överraskningskaka/tårta som jag hoppas kommer att uppskattas.

5 comments:

Anonymous said...

Blir lite avundsjuk på att du ägnar så mycket tid åt att läsa DN! Själv läser jag väl rubriken på framsidan typ och sen hamnar tidningen i högen av andra tidningar som börjar bli lite väl stor.. Du kanske vill göra en nyhetssammanfattning av det viktigaste och skicka till mig varje dag, skulle uppskattas!:-)

Anx said...

Emma: hehe... men det är ju bara nu när jag är ledig.. sen kommer det att bli rubrikerna för mig med.. möjligtvis alla delar på helgen.

Anonymous said...

*Jag längtar fax också efter hösten!* Så jag vet hur det kämms, denna känsla kommer man nog snabbt ångra dock!

Anx said...

Sara: ja, säkerligen...

Anonymous said...

Är du åter på jobbet nu? Lika roligt som förväntat? Själv längtar jag redan till nästa semester... /Hanna