Thursday, February 14, 2008

Den sluge fisken

Ännu en gång har mitt hem invaderats av Herr Silverfisk. Inte bara en herre utan flera, kanske även damer... vem vet? Har de ens något kön? Hur parar de sig? Jag vill veta. Tillvägagångssättet kanske kan leda till utrotningsmedlet för dessa odödliga skadedjur. Tydligen kommer man inte undan deras fukt- och smutstörstande trakasserier var man än befinner sig i den här staden. Eller så har de beslutat sig för att fortplanta sig och leva i mitt hem med mig som ofrivillig husbonde. Har jag möjligtvis extra goda hudavlagringar? Eller bara en extremt slö inställning till städning, som lockar fram de små liven? En tanke som har väckts är dock om de följt med i resväskan. När de insåg att jag var på väg slank de snabbt och osynligt in i väskan för att mumsa på mina kläder och samtidigt få chansen att följa med deras favorit-husbonde till "SoFo". Hur som helst, så är jag less på att bli förföljd var jag än bor. Tyvärr verkar det inte finnas någon annan lösning än att vänja sig vid att leva i symbios med dessa varelser. De finns ÖVERALLT.

2 comments:

Anonymous said...

tjosan

kolla in min blogg för bilder från Lois dag!

Allt bra?

kram!

Anonymous said...

www.svintosara.blogg.se


är adressen då...