Wednesday, January 30, 2008

Den perfekta parterapin

Om jag vill skriva om detta fantastiska tips, så måste jag avslöja en hemlis. Det är en hemlis för att det nästintill är pensio-varning och extrem nörd-varning över det hela. Ok, här kommer det... I måndags började jag och min kära partner (låter som att vi varit gifta i 40 år...) en BUGGKURS. Innan alla slutar läsa vill jag betona varför vi sökte till denna kurs. För det första för att få motion (läs: för att Mr J måste börja röra på sig). För det andra för att göra något kul tillsammans och bugg kan ju faktiskt vara rätt kul - OM man får dansa tillsammans. Glad i hågen och med förhoppning om att få vara nära varandra hela kvällen begav vi oss till danslokalen. Det dröjde EN låt innan vi skulle börja växla danspartners. Resten av danslektionen fick jag dansa med diverse obehagliga män i 40 + med undantag för vissa "youngsters". När man äntligen fick välja själv, vilket var ytterst få gånger, uppskattade man sin egen partner såååååååååå mycket. Detta fick mig att inse att buggkurs kan vara ett bra verktyg för par i risiga förhållanden. Den hjälper par att uppskatta varandra (ännu mer för våran del).

Obs! Kopplingen till risiga förhållanden har ingen verklighetsförankring i min egen relation.

1 comment:

Anonymous said...

Hahah vad rolig du är! Kanske man ska släpa iväg mannen på en kurs. men då får det bli salsa...