Sunday, October 14, 2007

Brunch, trädjuckare och efterfest

Härliga söndag! Efter en inte så god natts sömn (återkommer till det senare) mötte jag upp min fd jobbkollega och hennes vänner för en brunch på Sacre coeur vid Nytorget på Söder. Tänk att jag snart kommer att bo där i närheten! Längtar. Det var i alla fall hur trevligt och gott som helst. Nu är jag tillbaka i rummet igen och det är dags för den veckovisa städningen (en del i silverfiskbeskämpningen) inklusive pulvertillsättning. Snart är bekämpningen dock över för min del. En vecka kvar! Känner mig smått stressad över att jag inte hittat någon ersättare, men intalar mig själv att det kommer att ordna sig så fort jag pratat med C's brorsa.

För att återgå till rubriken så kom vi in på en rätt lustig grej på brunchen. En tjej hade läst i City om en man som gick omkring och juckade mot träd. Mannen hade juckat så hårt att ett träd fallit omkull. Hur lyckas man med det? Antingen var trädet redan lite halvt på väg omkull eller så har den här mannen en enormt kraftfull juckning. Hur som helt så måste det ha varit otroligt smärtsamt (och då tänker jag inte på trädet...). Vissa gillar ju emellertid smärta!

På tal om nattens dåliga sömn så vaknade jag vid tre, fyra tiden av att killen som har rummet mitt emot mig hade efterfest. Det levde om något otroligt. Han måste ha haft öppen dörr för det lät som att de stod i min hall. Det värsta är att jag minns inte om jag i sömndrucket tillstånd skrek åt dessa stackars hänsynslösa människor något i stil med "Håll käften jävla skithögar!". Jag hoppas innerligt att detta var en dröm för annars skäms jag ihjäl. I så fall ska de ha svarat med "Lugn chica!" och sen blivit lite tystare. Jag hoppas att det var en dröm annars tror de ju att jag är psykiskt instabil. Däremot är jag medveten om att jag kan bli ruskigt agressiv om jag väcks mitt i natten, så det skulle inte förvåna mig om detta penibla faktiskt har hänt. Får se om jag vågar mig ut i korridoren något mer innan jag flyttar... :S

1 comment:

Anonymous said...

Haha, vad sjukt med trädet!

Nej dom är inte särskilt aggressiva i sitt bråkande, Nikki biter bara Polly i pälsen och Polly i sin tur hoppar mest runt som en boxare :)