Thursday, October 12, 2006

God mat, hypokondri och icke-existerande foton

Igår kväll lagade jag god mat (inspirerad av C). För en gångs skull var jag inte och tränade. Men jag känner mig inte på topp. Trött och hängig. Som vanligt. Det är dock inget fel på mig. Har varit hos doktorn och tagit prover. Bara fina värden. Det måste vara något fel. Jag mår inte bra. Fast det finns dokumenterat att jag mår bra. Jag mår väl bra då. Ok. På tal om maten igår. Jag tillagade lite grönsaker (svamp, paprika, broccoli) och kyckling (går även att göra vegetariskt och använda quornfiléer/bitar, men jag tycker om kyckling så det fick bli med kyckling) tillsammans med grön currypasta (mums!), balsamvinäger och diverse kryddor. In i ugnen ett tag och servera ris (eller vad man nu vill) till. Det blir jättesmarrigt. Matlagningsyogurt, keso eller creme fraiche kan man också ha till, då blir det mindre torrt/starkt. Tänk vad kul om jag hade haft en kamera nu, då hade jag kunnat fota min mat så ni fick se. Jag har emellertid en känsla av att en kamera är på väg (kanske redan ikväll). Håll ut, snart kommer det att bli förändringar här på bloggen!

No comments: