Monday, October 16, 2006

Bad hair day

Ja, det kan man verkligen säga. Mitt hår ser för täääskigt ut. Inte bara håret utan hela jag ser ut som en trött och sliten sopkvast, som har sopat alldeles för mycket. Finnar har också ploppat upp, väl synliga på kinderna. En på varje kind. Hur skumt ser inte det ut? Håret är emellertid värst. Det är FETT. Så fett att man skulle kunna använda det som smör på mackan. Det mörka i min hårbotten lyser i genom den gulaktiga blekningen (som annars brukar vara någolunda guld/vit och glänsande). Jag har noll existerande frisyr. Håret ligger slickat längs ansiktet. Platt som en pannkaka i stekpannan, stekandes i för mycket fett. Uuuäää. Jag hade i för sig kunnat tvätta håret i morse, men det såg inte alltför hemskt ut, och eftersom jag ändå ska träna ikväll plus sitta i en bunker (där man träffar noll människor) så tänkte jag att det får vara. Jag tvättar det efter träningen istället. Så nu får jag sitta här och känna mig ful i mitt feta hår.

2 comments:

Anonymous said...

Shit endå...lät ju inte speciellt bra, med håret menar jag. Dock så måste jag berömma för den "visuella" och fantasifulla beskrivningen :-)

Och jo, jag hittade hit tack vare en annan gemensam bekant vi har som börjar på "A"

/Johan Lorentzon

Anx said...

Nu blev jag nyfiken... vem är den gemensamma bekanten? Något att klura på :) Kul att du hittat hit föresten!