Friday, September 01, 2006

Turklandet

För alla er som varit oroliga när jag varit borta (vilket jag hoppas att ni alla har varit) så kan jag meddela er att jag lever och mår bra. Jag har inte träffats av någon bomb. Jag måste säga att jag är mycket positivt överraskad av turklandet. Att inte bränna sönder mig var lätt. 25 i solskyddsfaktor och att ligga under parasollet har givit mig en svag brun nyans på min annars så vita osolade kropp. Den är SVAG men den syns. Baksidan av benen är emellertid likbleka (som vanligt). Att inte bli dränkt i min egen svett har i princip varit omöjligt. Men jag har överlevt. Att inte bli uppraggad av svarta mustascher har varit helt ofrånkomligt. De svarta mustascherna är dock inte så vidriga. Vissa är till och med ganska söta. Med fina brunögon. Och dålig i magen blev jag inte. Åt det mesta men undvek det lokala dricksvattnet. Något jag inte trodde att jag frivilligt skulle boka in mig på var det turkiska badet med helkroppsmassage. Det räcker med att skriva att den skiljde sig MYCKET från den svenska massagen. Att jag skulle vara en sådan "business-lady" som det visade sig att jag var trodde jag inte heller. Har prutat som en tok och för det mesta fått min vilja igenom. Kort och gott allt har varit bra och jag känner mig go och glad (som kexchoklad)!

Bild från en båttur (den smaragdgröna floden möter det turkosblåa havet)

2 comments:

Anonymous said...

Hej Ankie!
Skönt att höra att du mår bra och inte drabbats av bomdåden! Jag har oroat mig lite.. Låter som ni haft en bra vecka iaf!

Det bidde inget Umeå, kunde registrera mig och få info per telefon! Men kommer nog upp om nån månad eller så för uppsatshandledning!

Vi hörs!

Anx said...

Jag förstod nästan att det inte blev nå Umeå, då skulle du kanske ha hört av dig vid det här laget :)