Friday, August 18, 2006

Lycklig?

Idag känns det inte riktigt bra. Förstår inte varför. Det är ju fredag. Det är jobbtankarna som har kommit tillbaka och de ger mig ångest. Det känns fel för allt är egentligen bra. Varför skulle ett jobb göra mig lyckligare?

1. Jag får användning av den kompetens som jag tillägnat mig under min fyra års långa utbildning.
2. Jag får en inkomst.
3. Jag får förhoppningsvis ett meningsfullt och variationsrikt arbete som jag utvecklas av. Just nu känns det som att jag har stagnerat totalt.

Frågan är om jag blir lyckligare av ovanstående argument när jag känner mig lycklig nu.

Ikväll hade jag bestämt att jag skulle göra en god gärning för en person som inte riktigt är som alla andra. Jag har dock tappat lusten. Men jag har lovat så jag måste. Det känns säkert bra efteråt. Behöver inte vara där hela kvällen. Kan gå hem tidigt. Behöver nämligen SOVA. Ovanligt. Nej.

3 comments:

Anonymous said...

Hej Anki!
kul att se din lilla rosa blogg! du har varit duktig på att skriva i den så här långt. Vart ska du på semster? Ta det lungt med jobbstressen, lyssna på den kloka personen som kunde se det positiva med att inte jobba för tillfället! nu är klockan sent och jag ska gå å lägga mig, man är alltid så trött så här på fredagar. ska besöka din blogg snart igen. Ha det bra!

Anonymous said...

Vad kul att du börjat blogga! Jag lär gå in och läsa här ofta.. Typ varje gång jag går in på nätet.. så det blir väl några gånger om dan :)
Hoppas att det känns bättre nu och mindre tungt med bristen på jobb! Det kommer alldeles säkert att lösa sig men jag förstår om det känns jobbigt emellanåt! Men du får passa på att njuta av att vara ledig och hitta på en massa roliga saker! Du borde komma hit och hälsa på igen snart till exempel! Jag kommer ev. upp till Umeå nästa helg, är inskrivning på kursen den 28 aug och introduktion den 1 sept. Men vet inte om man måste vara på plats då eller om det räcker att ringa.. Vi får höras snart iaf, när skulle du åka på semester? Och var? Kram E

Anx said...

Det är så roligt att ni skriver kära vänner. Till och med Andy-boy.. imponerande! Ja du Ems.. jag åker bort nu på torsdag och kommer tillbaka nästa torsdag på kvällen. Är du kvar i Umeå den helgen? Vore trevligt att ses då tycker jag. KRAM PÅ ER!